ROENHU
Home » Reflectări şi impresii

Interviul saptamanii Tetatet: Palfi Szilard

Interviul saptamanii: Palfi Szilard

Articol postat de tetatet.ro la data de 12 Oct. 2010

1. Activezi pe postul de Marketing Manager la firma Codespring dupa ce  timp de 2 ani ai ocupat poziţia de Director Resurse Umane. Exista similaritati intre cele doua domenii?

a. HR şi MK sunt două departamente care generează valori pe termen mediu şi lung. Sunt activităţi al căror rezultate de multe ori nu pot fi cuantificate direct într-o sumă fixă de bani. Generează cu precădere valori intelectuale care greu pot fi copiate de către concurenţă.

b. Criza economică în ambele domenii a muşcat profund. Primele departamente luate în vizor sunt HR şi MK.

i. În HR un pretext bun de diminua salariile, a tăia bonurile de masă şi a scăpa de angajaţii incomozi.

ii.În MK un pretext pentru a diminua bugetul şi scuză perfectă vizavi de investiţii pe termen mediu şi lung.

c. Efectele pozitive servesc câştigurile altor departamente.

i. În HR dacă ai reuşit sa angajezi personal adecvat în producţie prin care va creşte productivitatea raportat la nr. angajaţi, atunci dir. de producţie va beneficia de un premiu consistent în urma acestei performanţe.

ii. În MK rezultatele eforturilor departamentale se transpun spre departamentul de vânzări al cărui personal primesc integral comisionul rezultat din relaţia contractuală dintre furnizor şi beneficiar.

d.Incompetenţa altor departamente se răsfrâng către HR şi MK.

i. Dacă vânzările scad sau partenerii se reorientează spre concurenţă atunci cei din vânzări arată cu degetul spre responsabilii din Marketing.

ii.Dacă gradul de fluctuaţie al personalului creşte la baza căruia stă incapacitatea responsabilului direct de a motiva, relaţiona, aplana conflictele iminente, atunci responsabilitatea este transferată către HR.

e. În ambele cazuri lucrezi preponderent cu oameni.

f. Se aseamănă şi prin faptul ca accentul este pus pe calitatea tranzacţiei. Şi în RU angajatul poate fi văzut ca şi un client, care doreşte şi face o tranzacţie de bunuri: oferă timp, energie şi implicare, răspundere, obiective atinse, cunoştinţe asimilate şi îndemânări exersate în schimbul unei sume de bani, condiţii de muncă primite de la firma angajatoare.

g. În ambele cazuri trebuie sa găseşti cel mai bun “partener”.

i. în HR î-l recunoaştem de pe eticheta pe care scrie angajat de încredere,

ii. în MK i se atribuie eticheta de client/furnizor fidel.

h. În ambele cazuri trebuie să-l identifici şi să ţinteşti bine “clientul target”. HR –ul prin anunţul de angajare trebuie să atragă şi să recrute pe cei mai buni de pe piaţa muncii la fel cum şi în Marketing prin mesaj şi poziţionare pe cei mai buni clienţi sau furnizori.

i. În ambele situaţii cuvântul cheie este Relaţia! Relaţia care se leagă şi pe care se construieşte angajamentul între parteneri.

j. În ambele cazuri timpul şi recomandările altora sunt factorii principali al încrederii incipiente pentru a obţine cea mai avantajoasa relaţie.

k. În ambele domenii trebuie sa prezinţi ceva (un post, un produs, un serviciu) într-un pachet care sa aibă componente care te pun în evidenţă faţă de ceilalţi concurenţi.

l.  Cum nici în HR nu poţi duce de unul singur o politică de angajator model ci ai nevoie de aportul întregii echipe angajate, la fel nici în MK nu poţi reprezenta de unul singur conceptele strategice ale firmei, ci este necesar de contribuţia colegilor din fiecare departament.

Lista de mai sus nu este exhaustivă, dar asemănările menţionate le consider cele mai vizibile.

2.  CV-ul tău este impresionant la capitolul Educaţie. Care au fost motivele care au stat la baza deciziilor tale in alegerea specializarilor de pana acum?

Perspectiva! Cand am de ales intre două posibilităţi Mai uşor + Mai puţin sau Mai greu + Mai mult, aleg cu precădere varianta a doua. Motiv pentru care am ales sa învăţ şi să mă călesc într-o instituţie ecleziastică cu profil teologic timp de 11 ani.  Restul studiilor au fost consecvenţe sau reacţiile în lanţ generate de dorinţa de a completa lacunele rămase neacoperite în Teologie. Îmi doresc să rămân simplu om şi persoană echilibrată în orice împrejurare de aceea am ales să-mi pun bazele pe un fundament existenţial. Chiar dacă am mai terminat facultatea cu specializarea în Psihologie si am urmat în paralel cursurile de Marketing la FSEGA iar apoi Master in HR şi Marketing, fântâna din care mă aprovizionez zilnic cu resurse rămâne rugăciunea şi exerciţiile de contemplare.

3. Care sunt principalele tale atributii in jobul actual?

a. Compania Codespring, pe care o reprezint, are o soluţie IT numită Productis,  dedicată 100% industriei alimentare, pentru a obţine controlul producţiei şi trasabilitatea produselor alimentare cu scopul siguranţei alimentelor şi protecţia consumatorilor. Atribuţiile derivă din obiectivul principal: a face cunoscută soluţiile software şi beneficiile Productis companiilor producătoare de alimente. Pentru atingerea acestui obiectiv este necesar: Branding, Cercetare de piaţă, Dezvoltarea instrumentelor de marketing, Design, Promovare, Fundamentarea şi consolidarea relaţiei cu parteneri, Relaţionare, Negociere etc.

b. Imaginează-ţi un aliment, să zicem un caşcaval, al cărui cod-produs introdus pe site-ul producătorului să-ţi arate toată istora acelui produs, începând de la data când s-a obţinut laptele până când a fost livrat către punctul de vânzare. Evidenţa istorică a produsului aduce un aport semnificativ în încrederea cumpărătorului iar compania câştigă fidelitatea clienţilor.

4. Te ocupi printre altele si de administrarea site-ului productis.ro. Te rugam sa ne spui cateva cuvinte despre sarcinile legate de aceasta pagina web.

Productis.ro este o provocare profesională în care trebuie să angrenez mai mulţi specialişti pentru a obţine rezultatul dorit. Este o componentă a responsabilităţilor care î-mi da multă bătaie de cap dar care oferă şi multe satisfacţii profesionale. Productis.ro este gândit a fi o sursă de informare pentru companiile care doresc sa găsească instrumente inteligente şi soluţii de control si trasabilitate conform HACCP şi ISO 22000.

5. Ce provocari a adus anul 2010 pentru tine din punct de vedere al activitatii de marketing?

a.  La efectul crizei economice multe companii şi firme din industria alimentară au reacţionat cu o atitudine de conservare ceea ce până la un nivel este normal. Problema intervine atunci când această reacţie de conservare pe de o parte exclude instantaneu optimizarea activităţilor generatoare de pierderi şi pe de altă parte  atributele calitative ale produselor devin secundare. Chiar dacă multe firme restricţionează costurile în optimizare şi dezvoltare pentru a rămâne competenţi pe o piaţă concurenţială sunt necesare astfel de investiţii.

b.O altă provocare majoră al anului 2010 a fost asimilarea de cunoştinţe în industria alimentară de prelucrare a cărnii şi a laptelui. Bibliografia citită în diferitele domenii le-am expus şi pe site-ul pe care-l administrez.

c. Construcţia de relaţii cu responsabilii decidenţi din industria alimentară a fost o altă provocare  din simplul motiv ca „până la Dumnezeu te mănâncă sfinţii” iar trecerea prin barajul natural al angajaţilor subordonaţi este o adevărată aventură.

d. Cercetarea de piaţă „Moduri de trasabilitate în industria cărnii şi a laptelui” realizată în parteneriat cu UBB – FSEGA – Specializarea Marketing în cadrul căreia am coordonat 10 studenţi o fost o experienţă unică în felul iei al cărui obiectiv a fost ca studenţii să asimileze experienţe practice din domeniul Marketing pe lângă studiile teoretice din cadrul facultăţii. Rezultatele acestui studiu vor apărea si în numărul următor al revistei de specialitate „Fabrica de carne”.

6. Care e cea mai buna carte de marketing pe care ai parcurs-o si pe care o recomanzi membrilor retelei tetatet. De ce?

Micul Prinţ de Antonie de Saint-Exupery! Este sugestivă asemeni lădiţei desenata de autor pentru micul prinţ. Răspunsurile la întrebări de MK şi soluţiile la probleme MK se află între rândurile cărţii. Am o adevărată pasiune pentru această carte … m-am apucat să colecţionez câte un exemplar din toate apariţiile din România şi Republica Moldova.

7. Te consideri o persoana de succes? Cum definesti succesul?

a.  Dacă fac un bilanţ al succeselor pe cealaltă parte a balanţei voi găsi la fel de multe insuccese. Diferenţa constă poate în faptul că am curajul să-mi asum multe situaţii catalogate de alţii drept eşecuri, care se adeveresc a fi o reuşită în final.

b.  Succesul, în opinia mea, este găsirea soluţiilor  şi ţine de abilitatea cognitivă de a putea face diferenţă între esenţă şi aparenţă, şi de capacitatea spiritului de a începe de la capăt.

8. Ce intrebare adresezi membrilor tetatet?

Ce factori de influenţare luăm în considerare când alegem un produs alimentar pentru cumpărare?

Decidem rational sau hotaram emotional?

ProductisIndustriiCum cumparSolutiiContact
® 2009 Codespring LLC. All rights reserved. Software development by